Spelade golf med sen start i dag.

Det regnade på förmiddagen så vi sköt på starten till efter regnet.

Ann och Jan är uppe så vi inledde årets Eclectic Ordovicium Style.
Vi slapp regn, men när vi kom in efter nio spelade hål vid tio i fyra var restaurangen stängd, så vi åkte ner till Ahmet på grillen och åt innan vi fortsatte golfandet.

Det var jämnt i våra olika tävlingar efter 15 spelade hål.
I Köpenhamnaren stod det 30, 30, 30.
I Poängbogeyn ledde nu Ann en poäng före Jan och Ulf som låg lika.


Ann laddar för Havet, medan Jan ser på lite relaxad efter att ha passerat Havet med andra slaget.

Tävlingarna vanns av Jan och Ann och jag kom delad tvåa i båda. Men jag kom nog ensam tvåa om man ska låta lägre hcp vinna när det är samma poäng. Och det ska man ju.

Det här var första rundan i årets Eclectic och jag kunde glädja mig av ett Par på hål 11 efter kul asfaltstuds in på green. Jan ligger bättre till efter Par på både hål 12 och 17. Ann gjorde Par på hål 14.
För att vinna Ordovicium Eclectic så bör man ha många Par och en och annan Birdie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0