Powerplaygolf i dag...

Först spelade Classe, Nigel och jag nio hål och startade på hål 10.

På hål 11 hamnade först jag och därefter Classe i den vänstra bunkern.
Min boll studsade i kanten och rullade snällt iväg ovanpå den lösa sanden.

Classes boll pangade rätt ner i bunkerna från hög höjd...

Rejält pluggad alltså men min flöt fint ovanpå sanden i den ovanligt mjuka och porösa bunkern.
Jag fick upp min boll på green lätt, men Classe hade ett svårt läge - tyckte jag.


Men Classe såg inte svårigheterna, han skickade också upp bollen på green.

Efter att vi spelat de sista nio hålen avvek Classe eftersom han bara planerat att spela nio hål.
Vinnare var jag. Ovanligt i år, men så var det...

Nigel och jag tog lunchpaus och åt restaurangens Rostbiff. Mums tyckte vi.

Därefter spelade Nigel och jag en väldigt seriös tävling över nio hål med start från hål 1.
En tävling - det blev tre tävlingar i en... med priser för att skärpa fokus.

Tävling 1:   Minst antal slag brutto.  (vi har ungefär samma hcp). Vinst: En öl i restaurangen.
Tävling 2:   Match hål för hål med hcp. Vinst: En golfboll.
Tävling 3:   Powerplaygolf med hcp.  Vinst: En golfboll.

På hål 7 var det dags att plocka fram kameran igen. Vi såg ett jätteplask när Nigel hamnade i bäcken, men bollen hade studsat upp på gräs i kanten. Jag filmade och klippte ur några bilder ur filmen.


Kort baksving...


Snärtvinkeln på plats...


Fokus på bollen...


Och bollen far iväg med väldig fart - följd av lite jord och gräs som klubban skickar iväg efter bollträffen.



Rackarns kul tävling - och jämn. Nigel vann slagtävlingen med ett slag. De övriga två delade vi.
Men när Nigel skulle få sin vinst lite efter klockan 16 en härlig fredagskväll med många bilar på parkeringen så var restaurangen stängd! Öppet till 19 varje dag gäller tydligen inte.

Vi avslutade därför dagens golf på Idregrillens uteservering i en underbar sommarkväll. Ingen dum ersättning för en stängd restaurang på golfbanan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0