Kul golf i dag...

... jämnt och spännande i pausen efter nio hål.


Vi spelade slag utan hcp, match med hcp och Powerplay där vi hade två hål första nio och tre andra nio som kunde ge dubbel poängutdelning vid poäng eller 2 poäng minus om vi inte fick poäng på hålet. Hål nio var ett Bonushål som var frivilligt att använda. Det kunde också ge dubbel poäng, men minus tre vid noll poäng. Tre tävlingar i en alltså.

Det här var första gången vi provade det över alla arton hålen.

Jag var ett hål upp och ett slag bättre i pausen. I poängtävlingen var vi lika. Jämnt och spännande.

Men det hände saker på sista nio...


Vi har en ny och bottelös bunker på hål 11 som jag inte lärt mig att
bli vän med. Men en snygg bild blev det när jag skickade sanden längre än bollen...


Knepigt läge för andra slaget i bunkern.


Stängd klubba och full kraft i sanden under bollen borde fungera - och det gjorde det. 
Men Nigel vann hålet och alla tre tävlingarna trots att jag fortfarande hade bara två slag att ta ikapp inför hål 18.

I morgon spelar Nigel och jag "Svenska flaggans slag" tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0