Härligt golfväder i dag

I dag var vi fyra som spelade de första nio hålen och hade många tävlingar på gång samtidigt.

Det var Alf , Nigel och jag som hade lockat med Classe på hans första runda på nästan ett helt år.
Classe råkade ju nedkomma lite hastigt från ett takjobb förra sommaren och var ganska illa däran efter att han hittat marken... då var han ytterst tveksam till om han någonsin mer skulle kunna spela golf.

Men i dag var han med i nio hål och visade flera gånger gamla goda takter.

På hål 3 släppte vi igenom en välkänd boll eftersom vi behövde leta lite i myren..



Den gräslösa och lutande provisoriska greenen på hål 3 är nu ersatt med ordinarie sommargreen. Det var svårt att undvika femputt på den provisoriska...

Vår huvudtävling var en "Bästboll Match" där Nigel och jag bildade ett lag, och Alf och Classe det andra laget. Efter två spelade hål var lag AC två hål upp. Efter sex spelade hål var AC tre hål upp...


Men Nigel och Ulf kom tillbaka. Vi vann hål 7,8 och 9 och matchen blev delad.

Lagtävlingen som gällde totalt antal slag för respektive lag vann NU mot AC med 4 slag.

Vår individuella tävling mellan Alf, Nigel och Ulf fortsatte efter pausen. Kul att se Classe tillbaka på banan i god form, och att det nu är tio sommargreener öppna.

I vår individuella tävling startade vi på hål 10 med Ulf i ledningen 2 slag före Nigel och 3 slag före Alf.

Efter att Alf haft otur på hål 12 och 13 så var det spännande på hål 16 (Knappgårdens hål).


Nigel fick ett svårt läge längst in i viken efter "Havet".


Jag hade hoppats få en bild där han ramlar ner i vattnet, men som vanligt löste Nigel ett svårt läge med finess. Vi delade hålet och Alf var inte längre med i täten men var ursäktad eftersom han var lite stressad för att hinna hem i tid till barn och barnbarn.

Jag vann för första gången i år. Tre slag före Nigel. I morgon blir det revanschmöjlighet för Nigel, men jag ska vara laddad och svinga lugnt.

Men allt är inte golf här i livet. Jag har ju blivit morfar igen. På Norges nationaldag.


Pyttelilla Tuva. Bild kopierad från mamma Annas blogg.
Om ett par veckor åker jag ner och kan peta lite på henne och krama mamma och pappa och storebror Linus och storasyster Alva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0