Hade tänkt vila från golf idag...

Åkte ut till banan och de första jag träffade var Roland och Birgitta från gårdagens trevliga runda.
De hade redan spelat nio hål och var på väg ut på hål 10.

Utan levande banguider så fick dom förlita sig till minnet och en tryckt banguide.

Jag hade inte tänkt spela i den sköna sommarvärmen, utan tog bara en fika och pratade lite med andra trevliga golfare.

Anders var där med det årliga Golf och Konfirmationsgänget och njöt ikapp med blommorna i solen och värmen.

Birger kom in tillsammans med fritidsgrannen Peter efter en fullgjord runda.

Birger var sugen på nio hål till, och det passade mig perfekt.

Vi passade på att spela Power Play efersom det fortfarande var utsatt två flaggor på de första nio hålen.

En svart och en vit flagga. Eller kanske mörkblå med röda kanter...

På hål 1 till 8 så måste man välja 3 Power Play hål och då är det den svarta flaggan som gäller.
De tävlande väljer själva efter eget gottfinnande innan de slår ut från tee.

På hål 1 fick Birger på ett suveränt utslag, men hade inte valt det som Power Play.
Jag kände mig då tvingad att välja det som mitt första Power Play hål för att inte tappa redan i starten. Jag räknade med att Birger skulle göra ett Par för 3 poäng och att jag skulle rädda en Bogey för 2 gånger 2 poäng.

Mitt andra slag hamnade i min favoritbunker och Birgers andra slag stannade kort om green.

Birger gjorde en Bogey.


Jag skickade upp min boll från bunkern nära den svarta flaggan och gjorde Par.

Ulf 6 poäng och Birger 2 poäng. Kul start för Ulf, men därefter gick det sämre.
Birger hade ett stort övertag inför Bonushålet (hål 9) som är valfritt att utnyttja som Power Play.

Jag som låg efter måste ta chansen, men Birger avstod.

Mitt utslag mitt i fairway och Birgers i skogen...

Nu måste jag spekulera lite. Om Birger hade valt det som Power Play, och om Birger hade fått problem att ta sig ur skogen, då hade Birger fått minus 3 poäng på hålet.

Om jag samtidigt hade spelat som jag gjorde, med ett toppat och kort andra slag som resulterade i en Bogey på hålet så hade vi delat matchen.

Men Birger vann klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0