Golfvila för mig idag.

Laddar inför Stråkens roliga tävling i samarbete med Sporthotellet och Idrefjällens Buss & Taxi på fredag.

Men jag tog en tur till banan för att säga hej till gräset och se vad som händer ovanför gräset.


Golf och konfirmation fortsätter, men idag började också en ny kurs för blivande ledare i den här verksamheten.


Ett gäng ungdomar som tidigare varit med och spelat golf i samband med konfirmationen, och som vill fortsätta som ledare kommande år.


Inga Lill, vår nya ordförande i stiftelsen var där med gulliga hundar och hade spelat med Björn och med Eva från Fulufjällets Pan Park by.

Glöm inte att anmäla er till Nilalf Open! Det är Alfs och Inga-Lills tävling, men den går inte att anmäla sig till via nätet och Svensk Golf.
Ring kansliet eller skriv upp er med vanlig penna för hand på listan i kansliet.

Ibland är det enklare än man kommer ihåg...


Mari var ute och spelade med Eva (morsa till Pål och Jon) . Eva som rotar i bagen i bakgrunden.
Inga-Lill har lika fin tröja som Mari, men är på väg hem.


Mari kör rullator, men Eva bär det som behövs med spänstiga steg...  ;-)

Senare hade jag ett möte med en duktig Marcus på Shell.

Jag behöver åtgärda ett läckage någonstans i styrservot på Forden.


Någonstans här nere läcker det när man vrider på ratten och får tryck i servopumpen. Antagligen en av slangarna tyckte Marcus, och så tyckte jag. Men nu gäller det att hitta en ny slang, och byta den.

Träffade Gunnar när jag väntade på att få köra in bilen på Shell.

Han har ett vackert bo fullt med ungar som snart vill ut.


Gunnar hörde hur ungarna rumsterade om och trodde att dom antagligen lockas ut av mamman imorgon vid elvatiden.

Holken fick han av Sven när han fyllde 70. Och fågeln som häckar där är Kricka om jag inte fattade fel.

Snygg liten andfågel.

När vi pratade om morgondagens roliga promenad med små krickor ner till vattnet så dök även Sven upp.


Men nu handlade det mest om kvällens mete. Såg senare att det samlades ett bra gäng utanför Konsum för att pröva fiskelyckan.

Vore kul att få se de små krickbarnen vagga på rad efter mamma kricka förbi Shell, över vägen och ner mot kyrkan och ta en första simtur.

Jag fick ett nytt erbjudande från Inc Club om en billig liten kamera... en Nikon den här gången, kanske ska slå till, och skänka den till någon som kan förse mig med de bilder jag missar?

Men å andra sidan kan man kanske lägga hundralapparna på hög och köpa en riktig kamera om någa år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0