Golfvila dag...

... men jag studerade några svingar på rangen.

Taylor Made var där med dator, mäturustning, nya klubbor och fin bil...




Lite intresse i starten, men så småningom blev det kö.


Kul att se olika världen på hastighet på klubbhuvud och boll och skruv och längd och vinkel på bollbanan.

Anders fra Norge var där och testade både järn och driver. Jag hade förmånen att få spela Pernilla Wiberg Open förra året tillsammans med Anders och hans pappa Finn. Ett inspirerande sällskap eftersom jag kom på tredje plats i Pernillas tävling.

Några bilder från den tävlingen i repris...


Pernilla välkomnar vid starten. Anne-Mette fotograferar.


Här är familjen samlad på hål 7. Anders hade en tuff start men kom igen mer och mer och gjorde så småningom ett enkelt Par på Knappgårdens hål 16.


Tävlingen vanns av Jesper med Inge som tvåa, och jag fick krama Pernilla efter en tredje plats.

Tack Finn, Anders och Anne-Mette. Utan ert inspirerande sällskap hade jag inte kunnat svinga så lugnt. Men Pernillas välkomnande på första tee gjorde också att man skärpte sig lite extra...

Idag filmade jag när Anders svingade korta järnklubbor med olika skaft och lie. 9,7 i hcp och på väg ned... bara idag så svingade han som en med typ 3,0 i hcp med lite styvare skaft och en ny driver.
Men en sänkning från 9 till 3 gör man ju inte på några få månader.


Anders lyfter klubban...

..-snärtvinkeln tidigt på plats...

... kontrollerad vändning på toppen...

...accellererar ner mot bollen med vinkeln i behåll...

...fotrfarande snärtvinkeln, men klubbhuvudet börjar accelllerera...

Klubbhuvudet ser konstigt öppet ut, men nu kommer det ifatt händerna med en rackarns fart och träffar bollen i exakt den vinkel som du adresserade bollen med om du inte kramade skaftet hårt i tillslaget.

... perfekt bollträff...

... blicken kvar, inget nyfiket upptittande...





Härligt att se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0