Golftävling utom tävlan i dag...

Nigel och jag efteranmälde oss till Tronds Trippel, som i år blev en vanlig Greensome, men vi hade ingen markör, och kunde in starta i sista boll på grund av tidsbrist. Annars kunde det ha blivit en sexboll.

Så Nigel och jag spelade vår egen tävling före tävlingen.

När vi slagit ut på hål 5 dök en bekant upp...


Jan-Erik i röd väst stretade uppför backen från hål 7 med kompisar.

Nigel och jag hade först tänkt spela en egen Greensome bara för att få jämföra oss med tävlingen vi inte kunde delta i, men vi ändrade oss och spelade en egen tävling.

Matchen blev spännande. Nigel var 3 upp efter 5 hål, men efter 9 hål var vi lika.

Efter 15 hål var Nigel 4 upp, men jag vann hål 15 och 16 och hade chans på oavgjort men Nigel vann matchen på hål 17 med 3/1.

För att krydda tillställningen så spelade vi hål 18 som en egen tävling med en boll i pris. Även den vann Nigel.

Vi registrerade ronden och jag fick en höjning med 0,1 men Nigel hade 33 poäng och fick ingen höjning.

Jag väntade in tävlingsbollarna som kom straxt efter oss.


Elda och Jack väntade in pappa Pierre som var med i tävlingen


Lagen droppade in i rask takt, men sista bollen dröjde lite längre...


Och det var spännande eftersom sista två lagen hade bra resultat efter första nio hålen...


Stig-Arne och Jonny spelade i lag och Robert spelade med Emil


Preliminärt resultat när jag åkte hem


Dan-Rickard och pappa Jon-Anders på 44 poäng! Suveränt bra!
Dan-Rickard vann även närmast hål på hål 14.

Rättelse: Emil vann närmast hål!

Robert och Emil tvåa på 41 poäng. Stig-Arne och Jonny rasade på slutet men kom nog trea på 38 poäng.

Ann och Jan kom fyra tror jag.

Kommentarer
Postat av: Robert

Rättelse Uffe! Emil vann närmast hål! ;)

2011-06-29 @ 19:17:22
URL: http://null
Postat av: Uffe

OK Robert.



Rättat nu!

2011-06-29 @ 22:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0