Glad Midsommardag med många golfare...

... men jag golfade inte själv. Tittade på och tog lite bilder.


Egon och Ella-Greta gick en runda på hemmabanan och Egon måste läsa på före "Tee off".
Jag tror att det mest handlade om att studera sloopen. Banlayouten kan han bättre än de flesta efter all trädfällning han ägnade sig åt i höstas.


Kort baksving med bara uppvridning... jag hade ställt in kameran på att ta en sekvens av bilder, men jag släppte knappen och fick bara en bild.

När Ella-Greta svingade så fick jag tre bilder.





Bra fart på klubban...

Det dök också upp två fyrbollar med kända norrmän och kvinnor...







Siste gut ut på tian i herrgänget har nyss börjat spela golf, men har kanske sett hur dom gör på TV...
En talang är det i alla fall. Hcp 36 när ronden startade. Det är nog lägre efter ronden...


I bollen efter kom damerna in för paus.




Dambollen hade sällskap av en herre som trivdes suveränt bra i sällskapet.


Herrn slår ut först och väntar ibland artigt på att låta damerna slå ut innan han slår sitt andra slag från ett knepigt läge en bit fram...






"Oj vad högt" tyckte Göril, men så länge som det är lagom långt och rakt så är ju det inget problem.

Det börjar krylla av tidigare bekanta på banan nu.


Jättekul tycker jag!

Jag spelade inte själv idag, men övade lite puttning. Och det kändes bra. Med nerklippta greener så är det största problemet med puttningen inte att en del greener än så länge har lite fläckar. Nej det största problemet är att man slarvar och har dålig puttrörelse när man tycker att man kan skylla på någon liten skavank i greenen om man putttar en meter snett eller två meter kort eller långt.

Efter lite träning på övningsgreenen så fattar jag att en dålig putt är en slarvig putt. Det går ju alldelse utmärkt att putta även om det är små för ögat störande avbrott i det gröna så länge som gräset är kortklippt.

Torrt och nydressat och nedklippt så spelar det ingen roll om det är fel färg på en del små ställen...
Men i år växer det gräs som förr på greenerna, så snart slipper man fundera över det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0