GLAD MIDSOMMAR!

Började dagen med golf och avslutade med sill och grill uppe hos Ann och Jan på Idre Fjäll.

Vi hade besök av Mats och Maja på golfbanan och de spelade en runda med Fredrik och Malin.

Classe var också där, men utan golfklubbor tror jag.


Fredrik laddade rakt över "Norskhålet" med kontrollerad fade...


Senare hjälpte Fredrik de yngre i gänget att räkna poäng.


Jag spelade med Ann och Jan och hade fortsatt problem med främst puttarna.
Duffade också en del lobbar på ett grymt sätt - men inte alla som tur var.


Paus i Mördarbacken och lite dystert räknande för en trött Ulf


Ny bild på tuffa grabbar inför hål 16. Jag ser lite gladare ut efter ett bra utslag på hål 15 och en långputt som gick dit jag siktade, men dessvärre hade jag läst greenen fel, och bollen stannade vid sidan av hålet. Men det var kul att den äntligen gick rätt i längd och dit jag siktade!


Jag ställde in kameran på att ta en sekvens av bilder... klick, klick, klick alltså.




Snyggt Ann, men...


Samma bildserie på Jan, men jag startade i ett pyttelite senare läge


... men man kan ana en betydligt högre fart på klubban..


Snyggt Jan!


Det hjälpte inte att jag avslutade med två Par. Jan vann och Ann kom tvåa - som vanligt.

Jag fick i alla fall testa kameran på sekvensbildstagning...

Testade också närbildsinställning på en av blomlådorna vid tians tee.

Senare blev det en biltur upp till vyer och god mat

Eftersom jag hade bilen med mig så drack jag bara ett litet glas rosévin blandat med hälften kolsyrat vatten vid ankomsten.


Ulf och Jan på altanen. Ann skickade mig några bilder som hon tog med egen kamera


Vi tog oss en lite sms-hälsningspaus innan det var dags att tända grillen


Ann tände under tiden en skön brasa inne



Jan laddade grillen med kol och tändpapper



Om man blåser lite så går det bättre...


Köttet är vänt en gång pch lite mer blås skadar inte


Nu är det klart ropar Jan, och det var det. Jätteläckert tillsammans med gott kryddade och stekta tomathalvor.

Efter sill, stenbitsrom, god krämig ost, grill, och dessert så återstod gott kaffe och mycket kul prat om bland annat geologi, porfyr, och mineraler.


Jättemysig kväll trots bara 6 - 7 grader i utetemperatur.

Nu måste jag lägga manken till när det gäller golfen i sommar. Jag ligger illa till i vår Eclectic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0