Bara 12 hål golf idag...

... men mycket annat kul senare också.

Hade bokat med Alf, men fick sällskap av ytterligare en trevlig herre. Han hette Stig och jag frågade Cina om det var Stig Hellmer, men det var Stig Allan från Aspeboda och Idrefjällens GK.

Vi spelade en trevlig sällskapsrond och förde inte protokoll eftersom alla tre bara hade tid att spela 12 hål som mest...

Några bilder från banan och efter golfen...


Alf på hål 7.


Stig Allan skickade upp tredje slaget högt på hål 7. Bollen syna i vänstra övre hörnet...

På hål 8 fick vi vänta lite lagom, och fick tid att fotografera en del kul killar som slog ut på hål 16.


Alf är publik när Pål, Lars, Jesper och Tobbe ska slå ut på hål 16.


Minns inte i vilken ordning dom slog ut, men här är en bild med både tillslag och boll som ett suddigt sträck...


Jesper har inte ont i ryggen... och får det antagligen inte heller eftersom han följer igenom slaget.


Lars slår igenom med kraft och får nog inte heller ryggproblem med den svingen. 


Men Pål har nog haft för mycket sittande på kontoret, så där kan det bli ryggont med den svingen...
Jag skämtar lite, men försöker känna efter hur det känns när ryggraden bara ska vrida sig mycket men bara på halva antalet kotor...


I pausen fick vi en pratstund med Agneta och Kerstin som gick i bollen före oss.

Efter golfen blev det kul V75-bevakning hemma hos Arne.



Vicky var med, men inte så jätteintresserad av hästar på TV

Hästarna sprang konstigt och ingen fick 7 rätt. Vi var bland dom, men vi förlorade bara 50 kr var. Det var nog andra som förlorade betydligt mer.

Så vi ägnade större delen av kvällen åt att njuta av lite god mat, vackert sommarväder och roliga målningar.





Min gamla kamera brände alltid av en blixt i det här ljuset, men det behöver inte min lilla billiga blå Kodak från 2009 för 495 kr.

Jag passade också på att ta lite närbilder på diverse blommor i Arnes och Angelas trädgård.


Nyfödda tallkottar...


Lite växter vid Arnes jordkällare med snyggt staplade stenar.


Liten rökpaus före hemgång...


Bild från hemvägen genom skogen mitt i byn. Kyrkan långt bort till höger i bild och Skogslia dagis just passerat.


Såg Classes bil utanför grillen och slank in för en glass - och för att gråta hästfel tillsammans med Ahmet och Classe.

Men dom var lika glada som vanligt...

...och det blev jag också efter att Ahmet snickrat ihop den här glassen.

Senare dök Lena, Svesse, dotter och kul bil upp.

Jag ägde själv en Cooper S (det fanns också en Cooper SS, men den hade en lite mindre motor) då det begav sig för många herrans år sedan.
En fabrikstrimmad Grupp 1 bil som importerats för isbanetävling, men senare konverterats för rally och fick var med om en del kul med mig. Men orkade inte mer efter att jag bytt vevstakslager en helg och det visade sig att ett lager inte hade standarddimension. Jag kände att det glappade någon tiondels millimeter men försökte lösa det genom att dra åt överfallet extra hårt... antagligen var vevaxeln omslipad och behövde ett annat lager just där.
Dumt försök, men jag minns att jag hade bråttom. På motorvägen mellan Oxelösund och Nyköping gick vevstaken av och slog sönder både växellåda och motorblock. Jädrar vilket moln av ånga och olja det blev både i och bakom bilen...

Efter byte av delar på försäkringsbolagets bekostnad blev det aldrig mer en rolig bil. Tyvärr.

Men idag fick jag en titt i Svesses och Lenas motorrum.


Det enda som är synbart lika är den tvärställda och fyrcylindriga motorn.
Men här har det tillkommmit insprutning och turbo.

Dessutom är det antagligen inte lika många plåtskruvar i karossen som i den ursprungliga "Hundkojan".

Jag satt kvar en stund i den sköna sommarkvällen.

Letade motiv för min lilla kamera, och det fanns ett rakt över huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0