Unga svingar...

Spelade ingen golf idag, men gjorde ett besök på banan och träffade bland många andra Classe, som inte heller tänkte spela.


Mittemot infarten till golfbanan gick en älgkalv och luktade på blommorna som tjuren Ferdinand...

När Pål och Jesper dök upp för en runda så följde Classe och jag med upp till första tee...
Classe för att peppa och psyka lite snällt, jag för att studera hur man svingar ett mellanjärn för att få en wedge kvar till flaggan.

Smygfilmade grabbarna och klippte lite bilder ur de två korta filmsnuttarna.










Jo det är faktiskt toppen på den korta baksvingen...












Det är den där sista positionen som jag aldrig når fram till...










Men jag når å andra sidan aldrig hit heller innan jag ska slå...












Årets modefärg på tröjan tror jag

Snygg uppvisning för fotografen, och varken min filmning eller Classes kommentarer på Tee störde grabbarna.


Classe ville gärna följa med fram och kika på inspelet till green, men för mig var det för långt att gå så jag avvek. Tvåhundra meter dit och tvåhundra tillbaka - nästan en halv kilometer utan golfklubbor, nej det orkade jag inte.

Men jag funderar på om jag i fortsättningen ska slå ut på hål 1 med en järnsexa och skaffa vit keps och vita golfskor. Vem vet, det kanske är där det sitter... :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0