Stråkens golftävling...

... i samarbete med Sporthotellet och Idrefjällens Buss & Taxi.



Jag kan inte minnas att den tävlingen samarbetat så dåligt med vädret som i år...
Vi hade en blandning av lite regn, mycket regn och jättemycket regn.

Pipa uttryckte det som lät jättemysigt när vi hade spelat klart.
- Nu är det bara att åka hem och lägga sig i torktumlaren.

Men vi hade trevligt. Jag spelade i lag med Anders, Mari och Göril.

Inte kul att ha regn redan från start, men vi är hoppfulla ändå. Mari, Anders och Göril är glada, men min kamera i plastpåse börjar redan tycka illa om regn...

Hål 2 knäckte oss. Det var ett "Nyckelhål" där vi skulle få räkna samman alla individuella poäng och var och en skulle kunna få typ 8 - 10 poäng. Men det var bara Anders som hålade ut med poäng, så vi fick bara hans 2 poäng.

Där tror jag att vi började ge upp liksom... och det regnade...


Härligt med en paus med korv efter nio hål, men vi såg att vi låg långt efter täten.
Vet inte om Skalman var med i toppen, men bråttom hade han och solglasögon för att slippa se allt regn.
Leffe, Peter och Stråken servade med allt som kan tänkas behövas efter nio hål.

När vi kom till hål 16 hade det kört ihop sig och vi fick sällskap med framförvarande boll.

Pipa, Eva, Tjopp-tjopp och Anders. Han i Sydvästen är en kul seglare som jag kalla Plåt-Jonny.


Vårt trevliga damsällskap kom också dom upp till gemenskapen i "stugan" på Knappgårdens hål.
Jag trodde Göril skulle ge en slängkyss till mig eller maken Anders, men så såg jag att det bara var en cigarett.

Det roligaste med golf i ett så uselt väder är att ha trevligt sällskap. Och alla hade ett och annat bra golfslag ibland.

Jag tror att Göril blev bäst i vår boll.

Nu är det snart middag och prisutdelning på Sporthotellet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0