Spännande golf idag

Spelade med Nigel och idag åkte vi golfbil.

Vi började lite knackigt, men efter några hål så började golf kännas enkelt, först för mig och lite senare för Nigel.

Vad tycks om den här poängserien för mig från hål 4 till hål 10:

2, 3, 2, 3, 3, 3, 2

Nigel hade från hål 8 till hål 15:

3, 2, 3, 2, 3, 3, 1, 4

Vi gjorde båda fyra Par på rundan.


Nigel hade otur med andra slaget på hål 6. Nedanför skogsbranten till höger före green hittade vi bollen som försökte gömma sig effektivt. Pinnen som är ivägen när klubban ska träffa bollen är ingen lös pinne, det är en rot...


Men Nigel fick fram bollen i höjd med flaggan, men i semiruffen utanför foregreen.
Chippen mot flaggan rullade förbi och tog fart i utförslutet på green, men 2 poäng blev det.


Nigel på hål 10. Jag var 5 upp i matchen efter 9 spelade hål.


Över bunkern och in på green för tvåputt och Par. Jag gjorde en Bogey och var nu bara 4 upp.

Senare gjorde Nigel Par på hål 12, 13 och 15.

Inför hål 16 var vi lika i matchspelet, men jag vann hål 16 och 17 och matchen.
Det var nära att jag hade spelat min andra runda i golfkarriären utan att strecka ett enda hål, men det sprack på hål 18.

Jag vann också Poängbogeyn på 32 poäng med 1 streckat hål.
Nigel hade goda 30 poäng med 4 streckade hål!

Så stundtals var det bra golf i härligt väder från oss båda.

Om det berodde på golfbilen eller att vi slapp stressa eftersom vi aldrig kom ivägen för några bakom oss låter jag vara osagt, men visst var vi ganska avslappnat fokuserade.

Lisbeth och Björn hade besök av Jimmy med flickvän. Dessutom var det besök från Västergötland och bland andra Bennys dotterson "Sebbe".


Sebastian heter han och är just nu mer intresserad av fotboll än golf...

Och Jimmy fanns med i bild på mitt första testinlägg när jag startade den här bloggen på hösten 2007


Snygg uppvridning och laddning Jimmy!
Undrar om han satsar vidare på golfen, eller om det är musiken och flickvännen som prioriteras...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0