Litet instick om klimat å sånt...

Jag intresserar mig för väder och klimat och eventuella förändringar i klimatet på Jorden.
Därför följer jag en del mer eller mindre kufiska bloggar som handlar om klimatet - bland annat.


Det här "Beviset" för att den globala temperaturen inte stigit de senast åren hittade jag häromdagen. Lite varmare på Norra halvklotet, men lite kallare på Södra...

Övertygande trendlinjer eller hur?

Men...

... om man plockar bort 1998 som var ett extremt varmt år, och bara tar med de 10 senaste åren så ser trendlinjerna lite konstiga ut. Eller hur?

Undrar vad dom vill berätta när dom visar den här typen av "statistik".

10 - 12 år är ju en alldeles för kort period för att påvisa eller förneka en global klimatförändring, men varför väljer man att visa 12 år istället för 10 år?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0