Härligt golfväder idag

Vi spelade nu tredje och avgörande matchen efter att vi vunnit med 3/2 i var sin match.

Efter nio spelade hål var Anki och Gunnar 5 hål upp och det såg dystert ut för lag Ulf och Jan-Erik...


Tre glada på trettons tee, varav två var gladast. Anki och Gunnar var nu 6 upp med 6 hål kvar att spela.
Dormy alltså.

Gunnar hamnade i problem från start och skickade tredje slaget out of bounds med en väldig fart. Provisorisk boll, men Gunnar var uträknad. Jan-Erik låg bakom green på två slag och jag på tre slag. Ankis andra slag hamnade i skogen, och kändes uträknad.

Men hör och häpna! Gunnars boll var inte alls Out of bounds, den hade träffat ett träd, en sten  eller en vit pinne och låg spelbar kort om greenbunkern.

Jag missade en enkel putt och delade hålet med Gunnar. Och då var matchen över.
6 upp och 5 kvar att spela.

Hur Jan-Erik och jag kunde undgå att göra mindre än dubbelbogey på hålet fattar jag bara nästan...

Utklassning idag alltså.

Poängbogeyn vann Gunnar före Anki. Dubbelseger för lag AG alltså.
Anki hade 17 poäng på första nio med ett streckat hål.
Gunnar hade 17 poäng på sista nio med ett streckat hål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0