Golfledigt idag.

Fotboll på TV.

Njöt av lite god mat och värmande sol på Grillen under första halvlek...

Jag beställde två kokta med mos och lite kapris, men Ahmet fyllde på med tomat, gurka och lite sallad.


Växlande molnighet och varmt som sjutton när solen tittade fram...


Nu lyser solen på parasollet


Små trevliga sparvar skuttar fram och tillbaka på räcket för att plocka sig en liten matbit som någon tappat på trägolvet.


Hej pippi!

Arne kom också förbi efter ett besök i Mörkret, och då menar jag inte mörkret efter vårt tipppande på hästar igår.
Det mörkret var bara tillfälligt. Vi hade 2 fel efter fyra lopp, men fick in en 30-oddsare i sista loppet och 40 kr tillbaka på varje satsad andel á 50 kr... billigt nöje denna gång alltså.


Arne hade sett en annons i Fjällposten och tagit en tur till Tjärnvallen en dag i förväg.
Enligt Arne var det fina akvareller men även akrylmålningar...

Jag har letat på nätet för att hitta något om fäboden eller konstnärinnan.
Katarina Sakrisson heter hon i alla fall... undrar om det kan vara samma kvinna som på den här bilden...

 
Känd från diverse spex och teater med kusinen Roger i så fall...

Väntar på att Arne ska ringa tillbaka så att jag kan bekräfta eller dementera.

Jomenvisst, det är ju en av tjejerna i Högvilt!

Först trodde jag att Tjärnvallen var Stenvallen där Inga och Sten restaurerat och driver café, men det var det inte.

Väntar på att få kontakt med Katarina för att kunna visa några exempel på hennes målningar. Fick tips om att dom är fyra kvinnor som har en hemsida, men min källa hade glömt adressen.

Uppdatering:

Fick kontakt med Katarina och fick veta att hon är kusin till Roger med Z. Fick också adressen till fargklick.se

Ett exempel på en härlig målning av Katarina



Man blir glad!


Och en mer akvarellistisk...

Snygg!  Men jag klippte bilden lite...

Klicka in på fargklick.se så kan ni se mer, och en presentation av de fyra kvinnorna.

Gunnel minns jag från min tid i Mora genom grillen på Kyrkogatan. Katarina minns jag genom Högvilt och Midvinterblot på Tomteland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0