Golf med Alf och Jan-Erik idag.

Vi spelade Köpenhamnare och Poängbogey.

Jag började med ett Par på hål 1 och hade en del tur under dagen, utom på hål 3.

Alf hade också tur på hål 2. Han skickade utslaget över renstängslet till vänster med god fart, och skulle just pegga upp en ny för att slå tredje slaget från tee, när jag kunde berätta att hans första boll hade kommit tillbaka in på banan efter en trädträff någonstans utanför staketet...

På hål 6 gick mitt andra slag i bäcken med ett tydligt plask, men bollen hade studsat upp på andra sidan och hängde kvar där...


En vindpust och bollen hade tippat tillbaka ner i bäcken... men det hände inte och jag räddade 2 poäng på hålet.

Det var lite väntan hela tiden, men ronden gick på 4:40, vilket är normalt med nästan alla tider bokade. Det var många som gick i tvåbollar, och för dom kändes det kanske segt, men 4:40 är en bra tid och helt normal tycker jag.

På hål 12 kunde vi ta en liten fotopaus.


En korp som ännu inte kommit i målbrottet seglade förbi och förde oväsen.


Alf kom två i Poängbogeyn och Jan-Erik kom tvåa i Köpenhamnaren.
Jag vann både och, men Poängbogeyn med minsta möjliga marginal tack vare att Alf slog bort en boll i skogen som bara hade hoppat iväg fem meter, men som vi inte kunde hitta.

I morgon ska jag spela med Jan-Erik 11:18. Alf drar på semester till Holland och blir utan golf en tid.


Jan-Erik fällde ner taket på Porschen innan han packade in klubborna.
Det blev varmt i solen under dagen, och imorgon ska det bli mer sol och värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0