Blev golf även idag...

flagga
Medan hela världen sörjer med Norge. 

Känns futtigt att skriva om en golfrunda, men det var det vi ägnade oss åt.
Även om man känner stor sorg och en fruktansvärd ilska över att den där sortens människor får göra sin röst hörd, och har supporters som hejar på, så kan man inte sluta leva sitt eget liv...

Jag spelade en spännande match mot Jan-Erik, och träffade två bekanta från början av Augusti förra året.

Jan-Erik i bakgrunden ser förvånat på när jag fotograferar två vilt främmande människor...


Men dom var inte så främmande. Bild från den fjärde Augusti 2010.
Det var Håkan och jag som då gick en sällskapsrunda med Yvonne och Lars från Halmstad och Björnliden.

Men idag spelade Jan-Erik och jag utan annat än vårt eget sällskap.

En spännande golfmatch med bitvis häftigt regn blandat med brännande sol och lätt regn.
På grund av regnet så plockade jag int fram kameran ofta, men den pluggade bollen i högra bunkern på hål 16 var värd en bild...

Jan-Eriks boll sitter djupt i den regntunga sanden...


Här gäller det att skicka upp bollen med sanden. På andra sidan green stupar det brant ner i skog och värre bekymmer...


Bra Jan-Erik även om bollen inte nådde flaggan. Det här är annars ett läge då man riskerar dubbelslag om man svingar igenom klubban och träffar bollen en gång till när den är i luften...


Vår golfmatch blev spännande och Jan-Erik var 2 cm från att vinna på hål 18, men det blev oavgjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0