Banvärd igår...

Jag spelade alltså ingen golf men fick se andra spela golf...


Nigel fiskar upp Jan-Eriks boll under bron vid hål 7.


Nigel och Jan-Erik spelade tillsammans med två duktiga vuxna av lite yngre årgång...

Jag träffade på dom lite då och då på banan, och dom verkade trivas bra (trots bitvis problem med bollträffen).

Senare passade jag på att filma en golfsving som Marcus Ragnarsson demonstrerade på hål 13.
För er som inte vet vem "Ragge" är så finns lite torra uppgifter här.


























Jaha, det var det, plocka upp peggen och kolla om den landat...
Glömde fråga om klubban, men jag gissar på ett mellanjärn. Mitt i Fairway och lagom låångt.


Fru och kompisar var också med...

Jag pratade lite med Marcus om varför han tycker att den här golfbanan är så extra kul att spela.
Alla hål är olika var ett argument, och det är precis det som jag alltid tyckt. Man tröttnar aldrig på att spela golf här eftersom varje hål är en ny utmaning.

På många andra banor kan man tro att man gått fel när man möter ett Par 4 som ser ut som det man spelade lite för en stund sedan... och ibland är ett Par 5 lika som tidigare Par 4, men lite längre. Och på en hel del banor kan man undra vilken av alla flaggor som man ska sikta mot. Så är det inte här.
Och ser man inte flaggan från Tee, så är det i alla fall ingen tvekan om vad som är hålets Fairway.

Marcus hade också med en son som smet ut på hål 10 tillsammans med Nicklas ni vet...
Nicklas har ju också fått sin sving detaljgranskad här för några dagar sedan.


Bild från tidigare

Nicklas berättade att han var "så här" nära en Hole in One på hål 14 och behövde inte ens sträcka ut sin korta armar längre än en lite gädda eller en stor röding... Det blev Birdie!

Senare träffade jag Allan och Maj på Grillen. Vi pratade golf och travhästar och Maj ställde upp på en bild bland blommorna.

Lågt till vänster i bild kan ni se lite av de nya fina utemöblerna på Idregrillen.
I bakgrunden ser ni Allans bil till vänster och Classes till höger.

De båda, inte bilarna, var engagerade i viktiga samtal, så Maj och jag passade på att posera och fotografera.

                                             *      *      *

Idag spelade jag kul golf.

Träffade John-Assar och Margareta från Mora, men som också är medlemmar här uppe och ofta spelar golf här.


F d Frisören från Mora har jag träffat ofta här uppe, och även under tiden i Mora, men vi har nog aldrig spelat golf tillsammans. Han har inte ens klippt håret på mig.

Jag skulle spela med Jan-Erik och två andra i bollen bakom Moraparet, men det slumpade sig så att vi skiftade spelkamrater på första Tee, och JE och U fick spela en match mot JA Ma för Mora .

Mora mot resten av världen alltså eftersom Jan-Erik bor i Stockholm...  ;-)


Matchen var spännande och inne i ett avgörande skede på hål 16.
Jan-Erik fick ett bra utslag och kunde gå över "Havet" på andra slaget.

Läget efter hål 15 var:

Mora 2 hål upp och Jan-Erik 2 hål upp mot mig i vår egen match.

Läget efter hål 16 var:

Mora 2 upp och Jan-Erik 1 upp mot mig.

Mora vann med 2/1 på hål 17 eftersom vi delade, och Jan-Erik vann mot mig med 2/1.

På hål 18 spelade JE och jag om en golfboll.
Jan-Erik vann min golfboll efter att vi båda hade haft strul...

Vi hade en mycket trevlig golfrunda och golf handlar ju inte bara om bra bollträff, eller poäng i scorekortet, att träffa trevliga människor är också en poäng.


Jag tog två bilder på när Jan-Erik lyfter armarna på vinnarna. På den första försökte Jan-Erik se ut som en förlorare.
Ett tecken på gott kamratskap, eftersom det var vårt lag som förlorade.


Men efter påpekande från mig så gladde sig Jan-Erik över att han både vann matchen mot mig och dessutom en golfboll på hål 18!

Återigen en rolig golfdag i Idre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0