Tur till Idre Fjäll...

... men det började snöa häftigt, så det blev ingen skidåkning för mig.








Kul att se hur barnskidskolan hade humöret på topp trots tätt snöfall - och då menar jag både skidlärare och barn.





Jag var bara där i 20 minuter men fick borsta bilen ren före hemresan...

Tog också en tur till Himmelfjäll. Det var svårt att se om det var plogat eller i snöandet och flatljuset, men jag tog mig upp en bit på väg mot visningshusen. Där fann jag det klokt att vända.

Det var cirka en decimeter nysnö och jag höll på att bli kvar när jag skulle vända.
En promenerande herre hjälpte till och knuffade lite, men det hjälpte inte. Däremot var han till god hjälp i allt det vita när jag fick ett riktmärke för att kunna backa med lte mer fart uppför från en liten sidoväg.

Tack du okände!

Att backa uppför med en framhjulsdriven SAAB var ju rena drömmen, att backa uppför med en bakhjulsdriven Ford med automat är betydligt knepigare. Men jag börjar lära mig gränserna...

PS Det klarnade upp senare, men det blev också kallare. Minus 18 i byn nu. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0