Släppte in Oskar i min dator idag...

... jag hade i min gamla dator som kraschade Norton 2011. I den nya medföljde en tidsbegränsad version av ett annat program för att stoppa virus.

Det var ett flitigt program och jag har inget att klaga på, men har man betalat en licens för ett annat program så vill man ju inte betala för ytterligare ett nytt innan avtalstiden för det gamla har gått ut.

Med flitigt menar jag att det varje dag plockade bort grejer som hade medellåg risk (cookies), Jo det tackar man för, men ganska onödigt.

Men Hur jag skulle göra för att ominstallera Norton på nya datorn var lite utanför min förmåga, så jag kontaktade en supportchatt hos Symantech.


Vet inte om ni kan läsa, men om ni förstorar fönstret till 125% (längst ner till höger i fönstret) så går det bra.



Kul att få kontakt med Oskar. Det tog inte alls längre tid än vanligt om man jämför med andra som man väntat på.
Ingen speciell nämnd förutom Telia när det är som värst...



Och efter det fick jag en hemlig kod som jag bekräftade och Oskar började klicka runt på min bildskärm.



Och mitt sista svar i chatten kunde han läsa innan jag skickat det. Kul.

Men nu har han ju avslutat sin fjärrkontroll av min dator. Och jag har ett virurskydd som jag litar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0