Reklam på min blogg...

OBS!

Det dyker alltid upp en reklamgrej efter varje nytt inlägg från mig.

Det är inget som jag kan påverka. Jag använder en gratistjänst för mitt bloggande, men leverantören tjänar alltså pengar på att lägga i annonser som jag har absolut noll kontroll över.

Bara så ni vet. Och leverantören tjänar väl inget så länge ni inte klickar på annonsen.
Dessutom är det ju den som har köpt annonsen som betalar, inte ni som ser den.

Varför skriver jag det här kan någon undra?

Det beror på att det för en tid sedan var någon som trodde att jag hade en blogg med annonser för att tjäna pengar. Så är det inte.

Det skulle ha kunnat vara så, men då måste jag först ha betalat för att ha en blogg, och därefter kunnat sälja annonsplatser på bloggen.

Jag har också hört någon som trodde att det var farligt att bläddra i min blogg därför att den egna datorn kunde bli full av alla gamla bilder och inlägg som jag skriver och som man läser ...

Fel, fel och fel. Det är inte annorlunda att läsa min blogg än att läsa tidningen eller TV-programmen på webben.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0