Lite aktuellt från Idre...

Idag tog jag en biltur i underbart vinterväder. Jag hälsade på hos Classe i Fjätervålen som pysslar om sina miniskotrar inför uppstarten efter flytten från Idre Fjäll.


Classe håller till i garaget där Fjätervålen servar sina pistmaskiner


Oj vad stor en pistmaskin blir när den kommer inomhus. Tobbe pysslar med lite extraljus på taket - tror jag.

Classe jobbade med sina betydligt mindre men tuffa små maskiner. 

Lite pilligt jobb med förgasaren på en av hans hundrafemtiokubikare...


En vy över Fjätervålen sedd från garaget.

Men jag tog också en tur upp till Idre Fjäll

Och tog en bild på Städjan på vägen tillbaka


Och väl uppe vid husvagnsparkeringen på Ider Fjäll beskådade jag Norge och Rendalssölens mäktiga toppar i fjärran.


Och naturligtvis tog jag en liten tur i på Himmelfjälls nya område med ett av flera hus som är under färdigställande. Visningshuset, som jag besökt tidigare, blir färdigt och möblerat till helgen.

Såg också att vi nu har en skidbuss mellan Idre Fjäll och Fjätervålen

Om något år går den nog turer mellan Himmelfjäll, Idre Fjäll och Fjätervålen...

Efter den resan blev jag hungrig och åt en läckert kryddig pizza på Idregrillen och sa hej till Ahmet.

Bilden är från en tidigare dag (kväll). Då hade Ahmet fullt hus och fixade mat, städade, diskade, och tog hand om gästerna i en rasande fart. Hela tiden glad och full av energi.

Man brukar ju prata om att det är nyttigt att byta jobb ibland... Ahmet gör det hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0