Himmelfjäll invigt...

... och jag har nu åkt backen några gånger.

Den förste jag träffade före invigningen var...

... Skalman utan golfklubbor...

Träffade också en golfbekant från förr...

Annica V var på besök med familjen och fick en pratstund med Fredrik.
Familjen V drev tidigare Storsätra Fjällhotell under ett antal år.


Många var på plats, men alla åkte inte skidor. Njalla bjöd på renwook i pitabröd och Lodjuret bjöd på korv.

Det var många gamla bekanta på plats och en och annan kändis - superkändis...

Börje Salming log faktiskt brett och vänligt precis efter att jag tagit bilden, så nu har jag även hälsat på den legenden...


Så småningom blev det invigningstal från scenen där Billy Opel underhållit oss med livemusik.


Staffan presenterade sin fru Kerstin medan Maria Norrfalk väntade i kulissen.


Så var det invigningsåk av en skidvan landshövding.


Maria klipper målsnöret. Jag trodde för ett ögonblick att hon tänkte krypa under...
Barnen hejar och viftar med svenska flaggor.

Vid målgången sprutade det konfetti och sköts upp fyrverkeripjäser.

Staffan, Maria och Jocke efter att invigningen är avklarad och krutröken från Tronds fyrverkeri skingrar sig i bakgrunden.
Ett tecken på att det är fred och samarbete som nu råder mellan Idre Fjäll och Himmelfjäll.

När jag packade in mig i bilen för att åka hem kom större delen av Sporthotellfamiljen och packade ur bilen för att premiäråka backen.

Fem sjättedelar av familjen på plats om jag inte räknat fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0