Fakturan från golfklubben...

Den blev inte så som årsmötet beslutade, men det kommer nog en förklaring på klubbens webbsida.

Årsavgiften ser ut att ha höjts till 3 000 kr vilket inte är vad som klubbades på mötet.
Årsavgiften är oförändrat 2 700 kr, men för år 2011 har det tillkommit en tillfällig avgift på 300 kr.
Det var vad som beslutades på årsmötet.

Den tillfälliga avgiften på 300 kr är orsakad av att banan måste åtgärdas för att leva upp till det som avtalats i samband med den planerade försäljningen till ett nytt bolag.

Jag tycker personligen att det nya bolaget kunde ha gått in med ett förskott för att åtgärda banan redan förra året, men man kanske hellre ser en utmärkt tillfälle till att omförhandla köpeskillingen?

Ett redan lågt pris för övertagandet kanske kan bli jättelågt nu. Om det blir ett övertagande...

Hoppas att allt löser sig till det bästa för golfare och härliga golfupplevelser på en vacker och rolig golfbana med många glada gäster. 

Några bilder från klubbens/banans bildarkiv på webben:





Någon som börjar längta efter golf?


Kommentarer
Postat av: Birger.

Längtar alltid...men tänker på dom 3 mille i investeringsbidrag som är öronmärkta för 9 nya hål,brinner dom inne, eller finns dom kvar om nuvarande ägare kvarstår ?

2011-02-12 @ 17:40:04
Postat av: Uffe

De pengarna är sökta av det nya bolaget.

Stiftelsen har ingen möjlighet att få del av pengarna.

Inte bolaget Idre Golf Ski & Spa heller, om dom inte spenderar pengar för att börja bygga ut banan.

Och då ska det handla om utbygggnad av golfbanan, inte att gjuta en grund till ett hotell på en avstyckad ny fastighet vid hål 1.



Jag är inte ens säker på att det finns en avstyckad tomt för hotelllet.

2011-02-12 @ 19:14:57
Postat av: stig-arne

var hittar man protokollet från årsmötet?

Har sökt på klubbens sida utan att kunna hitta det.

Borde man inte få protokollet från årsmötet när man är medlem?

2011-02-13 @ 13:30:15
Postat av: Uffe

Det kommer kanske... minns inte hur det brukar vara med protokoll..

2011-02-13 @ 18:08:33
Postat av: Robert Gunnarsson

Hej ulf!



Jag hittade ingen kontaktadress på din sida? Har du sett att Idre Himmelfjäll har invigning med landshövdingen nästa fredag? http://idrehimmelfjall.se/Blog/2011/02/14/invigning_av_idre_himmelfjall_25_februari/default.aspx

2011-02-14 @ 12:51:10
Postat av: Uffe

Hej Robert.



Jo jag har fått information om invigningen av Idre Himmelfjäll.



Ett inlägg kommer. Men de senaste dagarna har jag mest oroat mig för min kalla bil som varit parkerad utanför Konsum i flera dagar.



Men nu är den hemma!



Min mailadress är ulfbj42 och den finns hos hotmail. com



Hälsar

Ulf

2011-02-14 @ 20:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0