Trevlig "landskamp" på Knappgården

Vi mjukade upp med lite intensiv bordtennis innan vi övergick till snooker och tog en läcker lunchpaus


Här är Alf och Ulf i en singelmatch, annars spelade vi alternerande dubbel på ena sidan och singel på den andra eftersom vi var tre.


Därefter blev det många snookermatcher. Nigel såg alltid väldigt relaxad ut när Alf eller jag skulle sänka våra, eller lägga undan den vita för Nigel...


Se bara på den här nöjda hållningen hos Nigel. Han kritar lugnt kön medan jag siktar för att försöka göra en enkel stöt (som Nigel förstår är svårare än jag fattar)

Men vi hade flera jämna matcher mellan alla tre, även om Nigel och Alf i nämnd ordning vann merparten när det verkligen gällde.

Alf hade inte samma relaxade stil när vi spelade, utan hjälpte även till med tips när jag hade funderingar.



Men här har jag en klar idé hur jag ska återta kommandot efter att Alf sänkt de flesta av sina randiga bollar.

En jättekul sport, och tack vare bordtennisen före så fick jag lite lätt träningsverk i mina slappa ben.

Jag blev också påmind om att man ska ta en lugn baksving i snooker, men först efter att man bestämt i vilken riktning man vill skicka bollen. Ungefär som i golf alltså.. :-)

Vi avslutade dagen med lite läckra ostar, kex och samtal om hur det är och hur det kan bli.

En trevlig avrundning på ett år som snart övergår i ett nytt, men först blir det julmys med nära och kära på olika håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0