Lite fler bilder från en kul resa

Jag hade ju bokat besiktning av bilen i Malung på vägen ner till Örebro och Strängnäs.

Tyvärr har jag inga bilder från det roliga polismötet i Malung, men lite skojigt blev det.

När jag svängt in på den lilla skogsvägen utanför Malung och blinkat höger för att göra sista svängen in på parkeringen framför bilprovningen så upptäckte jag en polisbil med blinkande blåljus i backspegeln...

Jag parkerade framför bilprovningen och klev ur bilen. Jag kunde inte påminna mig att jag varken kört för fort eller kört konstigt på annat sätt.

- Hej, vad är det nu då frågade jag.

Efter blås i alkotest och uppvisande av körkort så frågade poliserna om det var min bil. Och det är det ju.

- Vet du att det är körförbud? Sa poliserna.

- Jo det vet jag. Sa jag. Därför har jag åkt hit där jag har bokat tid klockan 14:00.

Hmm sa polisen. Jasså du. Du har alltså tid här klockan 14:00, hmm.

Jag förstod att dom var helt övertygade om att jag sett hur dom jagade mig och att jag svängde in till bilprovningen för att låtsas att jag bokat tid....

Men jag hade inte sett att dom jagat mig, och dessutom hade jag bokat tid för besiktning i Malung klockan 14:00 den 22 december.

Jag hade bokningskvittot tillgängligt i fickan och lämnade fram det.

- Hmm sa polisen. Den 14:de. Hmm..

Dom var så övertygade om att jag bluffade och kunde därför inte läsa innatill.

- Det står klockan 14:00 den 22 december, och det är nu. Sa jag.

Lycka till på resan och God Jul sa poliserna.
God Jul sa jag.

Bilprovningen kunde konstatera att jag har dålig handbroms på vänster bak, inget fungerande signalhorn och vindrutespolning som inte fungerar.

Men det visste jag redan. Vindrutespolningen fungerar om jag fixar en slang som lossnat vid pumpen. Tutan har glapp i en elkontakt. Handbromsen är tokigt konstruerad eftersom wiren till båda bromsbackarna är en enda wire som glider, och bara drar på den sida som går lätt...

Enkla problem att fixa på bilen alltså.

Några fler bilder från besöken i Örebro och Strängnäs:


Julgran i Örebro


Dina öppnar sin julklapp


Norbert, syster och mamma kikar på hur Dina prasslar och sliter


Mamma löser korsord.

*    *    *

På juldagen åkte jag till Strängnäs (bra väg och bara 1,5 timmar bort)


Jag har visat en del bilder därifrån tidigare. Kul dataspel och god mat med gulliga ungar...


Son och dotter med en liten Tuva i soffan...


Tuva har ett eget gym, och jobbar hårt med både ben och armar. Vem kommer ihåg att sträcka på tårna i ett gympapass. Det är ju jätteviktigt.


Efter gymmet blev det ett kul bad. Alva hjälper mamma Anna att bada lillasyster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0