Classe och jag besökte golfbanan...

... jag var ju där med Arne och Vicky i onsdags, och var nyfiken på om det smält lite av isen som vi såg då.

Det var ju milt igår också, så min förhoppning var att det skulle ha försvunnit lite av isen på t ex hål artons green.

Så här såg det ut i onsdags


Så här såg det ut idag

Inte bättre, snarare tvärtom, den snö som fanns kvar tillsammans med lite is hade smält och blivit lite mer och bitvis tjockare is.


Fairway hål 1. Samma där, men det är ändå mer än dubbelt så bra som i slutet av november 2009.
Då var det tjock blankis på nästan hela banan innan snön och vintern kom på allvar.

Därför hade vi enorma problem med både greener och fairway hela 2010, och en del sviter fanns kvar även 2011.

Annat var det tidigt på sommaren 2009. Så mycket grönt gräs så tidigt har aldrig jag sett på banan. Men då hade vi en perfekt vinter med massor av snö utan bakslag med regn blandat med kyla.

Ett par bilder från början av december 2007:


Balkongbild 2 dec 2007


Och ovanför dimman i byn så var det härlig lössnöåkning i sol i Västbranten på Idre Fjäll.

Inte undra på att golfbanan var gnistrande grön när snön så småningom smälte undan i maj.
Gräset hade ju vilat i ett drivhus och börjat sträcka på sig redan innan all snö var borta.
Jag har troligen någon tidig bild från försommaren 2008 i arkivet, men jag har inte tid att leta just nu. (ska ner till Ahmet på Grillen och spekulera lite mer om vilka hästar vi ska låta få en chans i vår jättesatsning imorgon. Vi satsar ju våra vanliga 50 kr var, men lägger till vår tidigare "vinst" på c:a 180 kr)

En annan bild jag hittade när jag bläddrade i arkivet från 2 december 2007 var den här

Snart premiär för ett tält på Granlunds fula "affärstomt" som det såg ut då...

En annan kul bild som jag hittade var en bild på Norges Nasjonalberg..
Någon som vet vilket det är?


Häftigt fjäll! Minst sagt!

Kommentarer
Postat av: alf s

Fjellet heter Stetind og ble kåret til Norges nasjonalfjell i 2002.

Fjellet ligger i Tysfjord kommune i Nordland fylke (Län)

2011-12-02 @ 22:35:00
Postat av: Uffe

Rätt svar Alf!



Häftigt berg, Städjans urmoder..

2011-12-02 @ 23:29:16
Postat av: Uffe

..eller ska man kanske kalla Städjan för en symbol för den svenska avundsjukan (eller missunsamheten)?



Att jag bryr mig beror på den journalist på DN med fritidshus i Fjätervålen bidrog till att stoppa en utveckling av turismen i Idre och höja värdet på familjens fastighet i Fjätervålen 2007.



Men nu kände jag att jag blev arg igen för första gången på fyra år.

2011-12-02 @ 23:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0