Spelade 6 hål golf idag med lite regn, och åska i bakgrunden

Före golfen tog jag en tur till Häggbergsområdet för att se framstegen för John och Classe med garaget...


Jojomensan här går det undan...


... dom tog en kombinerad fika- och planeringspaus när jag kom.
Jag fick också en mugg - vatten. Dom har effektiviserat rasterna genom att ersätta kaffet med en eller två muggar kallt vatten.

Jag tog också en sväng förbi Arnes ateljé där det fortfarande är "öppet hus".

Men "Herr G" själv var inte på plats, även om det var öppet. Jag kan rekommendera ett besök!

Vid golfbanan fotograferade jag en humla som hade sällskap av ett annat lite flygfä på några läckra blommor.


Träffade Mats och brodern Hans som hade startat på hål 10 och skulle äta lite innan de skulle gå ut på hål 1.


Mats hade fått en klubba justerad av Fredrik, men den fick bara titta på när dom åt.


Läckra kycklingfiléer.

Jag följde senare med ut på banan trots att det börjat småregna


Hans spelar in på hål 4 samtidigt som åskan börjat mullra i inkommande riktning...

Jag hoppade av efter hål 4 och anslöt till en tvåboll på hål 8.

Den tvåbollen visade sig bestå av två kvinnnor som jag spelat med för några år sedan.
Rita och Inger kunde, som jag, inte komma ihåg när det var, men vi kände igen varandra.

Det blev ingen mer åska, men jag har ju faktiskt annat att göra än att spela golf, så jag avbröt och åkte hem till en del andra göranden. Tvättstuga till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0