Smygtittade på en golfelktion idag...

,,, en lektion som också innebar en del i någon sorts slutexamen för Jocke.
Intressant värre alltså!


En tjej från PGA var med och iakttog, antecknade och kom med tips.

Jag försökte ta till mig en del i smyg, och övade därefter med en järnsjua som jag i år mest hookat kort vänster och gett mig ont i ryggen. Efter lite övningar på egen hand så fungerade ryggen hyfsat och bollen flög rakare och längre.

Så efter Björns lektion, det var han som var ett av Jockes exemensobjekt, så spelade vi tre hål. Jag tog bara med mig järnsju, lobbwedge och putter, men Björn hade hela bagen med sig.

Björn var jättelycklig efter bland annat två kanonslag på hål 12. Lektionen hade gjort nytta!

Ann, Jan och sönerna Martin och Johan kom in på hål nio precis när Björn och jag skulle smita ut på hål tio, men dom tog lunchpaus, så det var inget problem att vi smet före.


En senare familjebild reulterade i ingenting eftersom batterierna i kameran var trötta...

Lite tidigare spelade Angela med Åse

Angela på väg ut till tian med en macka i handen.


Åse hade hoppat över mackan eller redan tuggat i sig sin.

Bra väder, men glest på banan idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0