Många golftävlingar idag

Angela, Ineke, Ove och jag spelade olika lagtävlingar och naturligtvis även individuellt i olika former.

Lagtävlingarna var Bästboll herrar mot damer och Bästboll Idrebor mot gäster.
De individuella tävlingarna var Köpenhamnare och Poängbogey.

Finns inte så mycket att berätta om de resultaten - mer än att Ineke spelade säkert och inte ingick i något av mina lag. Herrarna fick spö med 3/1 och Idrelaget med 3/1. Och mest berodde det på att jag missade enkla puttar på hål 12, 13 och 14.

Ove hade inspel för Birdieputt på hål 16 från 110 meter... men det sprack genom skogsbesök. Svårt att ordna Par och en öl från det läget ... och det sprack även där.

Några bilder från en trevlig dag.


Jag var ute i god tid och tog först en tur upp till Himmelfjäll för att se vad som händer. Snyggt med torvtak...


På väg till golfbanan hade några får smitit utanför inhägnaden.


På hål 3 fick vi vänta lite så jag passade på att ta en bild på Ineke och Ove.


På hål 4 hade Ineke ett inspel från c:a 50 meter som nästan gick i hål för en Birdie. Par alltså.

Senare filmade jag Ove ett par gånger.

Laddar på hål 12...








Snygg avslutning, och bra resultat...
Hela svingen från adressering till avslutning är nog på 30 - 40 bildrutor, men jag plockade bara ut några.

Tog också en film när han använde järn på hål 14...

Det hade börjat småregna tillfälligt, så det kom några stänk på linsen...










Birdieputten missade Ove med pyttelite, men Par blev det.

Imorgon spelar Ove, Nigel och jag med start 9:21.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0