Kallt i natt och frost i morse.

Men det blev varmt och gott i solen trots en sval men svag vind från norr.

Spelade ingen golf, men det gjorde Bea och Alf...

Bea hade en bra dag


40 poäng! Bra spelat Bea, nu återstår bara att fixa "Havet"... gå dit en kväll med en påse gamla bollar och slå dom från olika avstånd, eller med olika klubbor.


Bea och Alf firar sänkningen med läcker smörgåstårta. Smörgåstårta förekommer inte i Norge enligt Alf.

Jag åt en själv lite senare, och den var verkligen jätteläcker.
En mängd gamla bekanta passerade revy när jag hade en golfledig dag.


Exempelvis Bernt och Tina som jag trodde att jag träffat varje sommar de senaste åren, men det var fel. Det är 5 år sedan vi träffades och ofta spelade tillsammans. Kul återseende!


Två herrar i bil som det var länge sedan jag spelade med, även om dom är här ofta.
Inge och Lars åkte bil i dag, men det gick inte fortare för det eftersom det var kö långt framför.


Bra utslag på hål 10 Lars.

Frost på morgonen och en klarblå himmel med lätta molntussar längre fram på dagen.

Atmosfären hade lämplig temperatur, luftfuktighet och tryck för mäktiga kondensationsstrimmor efter flygtrafiken. Ofta försvinner strimmorna några kilometer bakom flygtrafiken, men idag blev dom kvar och bredde ut sig.

Några bilder:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0