Halv golfrunda idag...

Efter en regnig natt och en småregnig förmiddag så blev det sol blandat med lite skvättregn.

Spelade med Birger och Jim.

Jim från Roslagen hade aldrig spelat banan tidigare, och blev förtjust över hur vackert den ligger.


Här Jim och Birger på hål 13. Jag tror att Birger gick på sitt hcp.
Jag totalmissade på hål 10 och utslaget hamnde vänster om green på hål nio. Nytt rekord!
Men ett Par på hål 15 räddade dagen för min del, och 15 poäng med två streckade hål är ju inte så tokigt...

På trappen upp till altanen vi shoppen pekade Jocke på en kul larv som letade en plats att utvecklas på. Kanske på väg in till shoppen för en golflektion eller ny utrustning?




Nej där är det nog för trångt...


En dryg kvart senare så hade den hittat ner på marken och ett lagom stort hål under altanen.
Men där bodde det redan en liten spindel som var fram och petade på larven, så han kröp ut och började en lodrät klättring uppåt.
Spindeln ville inte ha besök. Jag hörde inte vad dom resonerade om, men larven fattade tydligen vinken när spindeln viftade lite med några av sina armar eller ben.

Hur det gick sedan vet jag inte, och imorgon åker ett gäng Banvärdar till Trysil för att spela golf.
Hoppas att jag kan vifta lagom bra med golfklubborna då. Det gäller ju att vifta sig i form till helgens tävlingar.

Kommentarer
Postat av: Birger.

Larven är nog en allmän träfjäril (cossus cossus ).

2011-08-30 @ 22:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0