Golf med Ann och Jan.

Vi hamnade i kö efter nio hål och fick alla Engerdalingarna i kö bakom oss från hål 13.

Men det innebar att vi redan på hål 11 kunde ta en fotopaus.


Ann förde protokoll, och ser nöjd ut med 19 poäng efter 10 spelade hål.


Jag hade i det läget skrapat ihop 14 poäng Par på hål 10), men Jan låg nu 1 poäng efter (hamnade i bunkerproblem på hål 10).

Men vi hann påminna oss om Jan´s Hole in One på hål 11 för några år sedan.


Idre Fjälls hål där det sedan banan invigdes alltid har erbjudits en middag för två på Idre Fjäll.
Men inte den gången Jan gjorde Hole in One. Då var belöningen plötsligt borttagen!

Anledningen var att Idre Fjäll sålt ut alla restaurangverksamhet till Lexö och Idre Fjällrestauranger.
Jag pratade då med Fjällrestauranger och föreslog att dom skulle sponsra med belöningen, om inte annat för att visa på det intima samarbetet uppe på Idre Fjäll.
Det tyckte dom var en lysande idé, men ville inte göra det utan Idre Fjälls medgivande.

Idre Fjäll sa nej, men kunde erbjuda en gratis weekend i en stuga på Idre Fjäll som tröst.
När jag nämnde för Idre Fjäll att Ann och Jan redan äger en stuga på Idre Fjäll så blev det som det blev - ingen belöning.  Så numera är det bara Idre Fjälls korthål som saknar belöning för en Hole in One (.. och hål 17, men det är ju ett ganska långt korthål...).

Dagens segrare i herrklassen blev undertecknad, men totalt vann Ann överlägset.


Ann hade 34 poäng och vann givetvis även Köpenhamnaren. Långt bakom var det hårfint mellan Jan och mig.

Imorgon blir det ytterligare en match eftersom vi då blir 4 och även spelar en lagtävling mellan Nord och Syd.

Glömde nästan berätta att jag hade en långputt från fairway på hål 16 för ett Par och en öl.
Bollen låg nog 7 -8 meter kort om green, men det fanns ingen tät ruff så jag skickade på en långputt som såg väldigt bra ut länge, men den vek ner sig några decimeter före hålet - Bogey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0