Golf igår och 12 hål idag...

Gårdagen bjöd på härligt väder och spännande golf.

Lag Syd var 3 hål upp efter hål 14.

Fotopaus på hål 15 som lag Nord måste vinna...
Ulf i skogen och Jan i skogen med två bollar på utslaget. Ann studsade i hörnet av vattenhindret, men kunde spela vidare. Nigel låg långt fram på fairway.


Ann låg på gräs, men i vattenhindret. Men utan att grunda klubban så skickade hon på en spoon rakt och långt.

Men Nigel vann hålet åt oss i Nord.

Hål 16 och 17 vann Nord efter diverse strul.

Nigel på hål 16.

Inför hål 18 var det alltså "All square" och Nigel föreslog som vanligt att vi skulle spela sista hålet om bollarna.

Vi låg alla fyra nedanför green med mellan 110 och 80 meter kvar till flaggan efter tre slag.
Ann slog först och landade i vänstra bunkern efter ett tips att sikta dit av lagkamrat Jan.

I det här läget spelade Nigel och jag bara om bollarna och hade glömt att det var en avgörande match som pågick. Ställningen var ju faktiskt bara oavgjord, trots att vi slank ur en förlust med 3/2 på hål 16 och hade vunnit två hål i rad...

Dåligt fokus visade sig när Nigel och Jan slog samtidigt och också hamnade vänster kort om green.
Så var det min tur och green var ledig. Ett enkelt slag rätt mot flaggan, men det blev ett okoncentrerat och slarvigt "armslag" som också landade i vänstra bunkern.

Antiklimax på en spännande match i härligt väder.


Men härligt väder hade vi. Nigel härligt relaxed.


Ann tog också en bild, men när jag försökte lägga mig lika skönt som Nigel förstod jag att jag skulle behöva rulla över på mage för att ta mig upp, så jag avstod.

*      *       *

Idag blev det golf i lite annat väder. Smått regn och dis blandat med ett par små regnskurar.


Lisbeth, Göril och en vrickad Björn tar en fika innna de ska ut före oss.
Vet inte om man kan kalla Björn för vrickad, men ett illa snedvridet knä på KM på grund av regn och hal mossa gjorde att han måste svinga försiktigt nu.

Och om jag inte är fel underrättad så resulterade dagens runda för den vrickade Björn i en sänkning av hcp (37 eller 38 poäng efter 22 poäng på de första nio hålen).
Bra gjort Björn! Så ska golf spelas.

Vi som spelade idag var Birger, Ann och Jan.


Här en bild från hål 12 som ger en uppfattning om hur kul vi hade trots fukt, småregn, dis, dimma och ibland lite mer regn med pyttesmå men många droppar.

Jag fick låna en begagnad driver av Jocke som var jättefin. Han satte också på en tjusig headcover och jag kände mig suveränt komfortabel när vi startade. Bra drive mitt i fairway, men inte långt.
Fairwayfemma mot flaggan som stannade mellan bunkrarna i lite ruff. Chip i kopp för Birdie.

Där ser man hur mycket ett nytt redskap i bagen kan påverka självförtroendet och spelet.

På hål 2 skickade jag med hjälp av det nya redskapet bollen högt vänster och in i skogen ett femtiotal meter framför röd tee. Chip ut på fairway sidledes och ett duffat tredjeslag förbi tallen.
Fjärde OK och femte "Pin High" en dryg meter till höger om flaggan efter spikrak studs och rull.

Där ser man hur mycket ett nytt redskap i bagen kan påverka självförtroendet och spelet.

En enkel Bogey efter så mycket strul i starten...

Men jag missade putten, och därefter var hjärnan mer inställd på allehanda problem än en snygg headcover och en härlig driver...

På hål 12 sprack fästet för bagen på min golfvagn definitivt, så jag avbröt spelet.
Fästet var sprucket redan vid leveransen, och det beställdes ett nytt. Men tydligen har det inte anlänt än.

Kan man intala sig själv att man kan, trots att man använder gamla, billiga och halvtrasiga hjälpmedel, eller måste man köpa nytt för att bli övertygad? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0