Bara 9 hål idag också...

Spelade med Ann, Jan och Angela. Men efter nio hål avbröt jag på grund av regn, dåligt spel och lite öm rygg.

Innan vi gick ut hade Ann en lektion med Fredrik.

Jag tog ett par bilder...


Men jag slank bara in ett par gånger eftersom jag inte ville störa.


Men jädrans vilken skillnad det blev för Ann i längd med drivern!

Ann tipsade mig om en liten gej med greppet, och att det gäller att slå igenom slaget (som vi vet men inte gör), så vi slog några slag efter lektionen.

Och det gick kanonbra.

Mitt första utslag på hål 1 var mitt längsta i år efter de goda råden. Men efter det gick det ungefär som vanligt.


Jag toppade andraslaget på hål 6 men efter en studs i bäcken så låg bollen i alla fall spelbar.


En hukande Ulf fick rätt längd på slaget, men som alla kan ana så landade bollen mellan bunkrarna till vänster om green.


Jan spelade suveränt bra och hade 22 poäng efter nio hål.
Hur det gick senare vet jag inte eftersom dom tog en lunchpaus efter halva rundan, och jag åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0