Åsksmäll på väg till golfbanan...

Jag hälsade först på uppe hos John och Bettan på Häggberget.

Garagebygge på gång. Classe var där och slet. John var på väg med nya spikband och takpapp.


Snygg placering och design av garaget!


Garagets baksida. Vindsvåning med utsikt åt det här hållet...

Inte illa läge högt ovanför Idresjön.

När jag skulle åka till golfbanan kom John med leverans av mer material samtidigt som min Scorpio vägrade starta. Ett nytt fel. Inte ett liv. Inte ett klick ens i reläet till startmotorn...

Men jag var inte speciellt orolig eftersom jag såg att anslutningen till ena batteripolen satt lite löst.
Så jag stannade en stund till och tog ytterligare ett par bilder.


John laddar pistolen med nya spikband.


"Ärru me Classe? Nu kastar jag upp den..."


Classe var beredd.

Jag fick låna en liten skiftnyckel av John och kunde dra fast kabelskon på batteriet, och vips så startade bilen.

Men på väg till golfbanan kom första åskknallen, och den var inte många kilometer bort.

Så jag avbröt, vände hem och drog ur modem och dator. Ja inte datorn, den är ju bärbar och fungerar med batteriet, men jag drog ur laddaren.

Några balkongbilder.



Nu hade jag tid att lära mig kameran lite mer...

... så jag tog en bild till med exponeringskompensation...

Efter den första åsksmällen var det lugnt bra länge innan knall nummer två kom i ett annat väderstreck. Därefter lugnt länge, men nu mullrar det på lite oftare fast nu på längre håll. Lite åt Gördalshållet skulle jag gissa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0