Isproppen släppte...

I dag efter ett dygn så var det fritt fram för vattnet.





Men mängder av isblock hade tornat upp sig vid stränderna där Alf och jag oroligt promenerade torrskodda i går. Hade varit kul att se skådespelet när proppen släppte... 


Klingforsen har också ändrat format på bara ett par dygn.


Städjan lockar inte till någon fotvandring och utförsåkning. På nordvästbranten har jag åkt utför i maj för drygt 7 år sedan. Nu är det inte ens värt promenaden i mitten av april...


Nipfjället har några rejäla hängdrivor som när som helst rusar ner som livsfarliga laviner.
Vore intressant att se på det här avståndet, men knappast på nära håll.


För övrigt är det gott om snö och sol i pisterna för de som vill åka utför i Påsk


Här pyntar ett glatt gäng vid Nästet inför det som kommer.


Längdåkning finns det fortfarande möjlighet till, men jag vet inte vad man kan rekommendera för valla.


På rangen på golfbanan surrar länspumpen för fullt.


Och i byn är det full fart. En av mina grannar bygger en snygg altan med plats för förråd under ena halvan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0