Fortsatt sommarvärme.

Lite tidigt, men skönt.

Jag köpte nyligen två bra program som jag saknade efter att min tidigare dator kraschade.

Det är två program från Serif som ska ersätta Illustrator och Photoshop som jag tidigare hade.
Båda programmen verkar fungera bra och kostar bara en tiondel av vad Illustrator och Photoshop kostar.
Men lite lurigt blev det i uppstarten.

Nu kan jag inte redigera och spara mina jpg-filer från kameran och spara dom som jpg, men det beror nog mest på att jag inte orkat lära mig det nya programmet än...

Därför får ni några bilder från dagens utflykter i kameraorginal. Lite stora alltså...


Klingforsen är härlig att se och lyssna på när snön smälter längre upp i fjälien.
Det drar kallt från smältvattnet och man blr lätt yr om man går för nära kanten på någon klippa.


På golfbanan är det snöfritt och börjar bli torrt det inte kommer nederbörd. Men å andra sidan kan nog bevattningen starta snart. Tjälen är nog inte alltför djup i år.


Jag tog också en tur upp till Nipjfällets första parkering, och där satt Vicky, Angela och Arne och hade det gott i solvärmen.


Städjan är så gott som snöfri i alla vädrstreck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0