Besökte golfbanan...

Alf och Bea var där, men jag såg bara bilen. Dom tog nog en långpromenad för att kolla läget och fundera över hur spelet ska läggas upp när säsongen snart är igång.

På rangen mjukade Fredrik upp sig tillsammans med Adam och Julia.




Snygga golfsvingar.

Jag hittade ett papper som jag fick när jag för många år sedan vann en tvådagars golfklinik på Arlandastads golf med Henry Reis och ett antal Tourspelare som instruktörer.

Det är ett papper som kort beskriver "Långa slag".

Fredrik Lindgren hette han som höll i programmet på rangen.
Så här låter instruktionen:

- De flesta fel kommer från en dålig uppställning.
- Sträva efter att få en balanserad avslutning. Fotograferna måste ju få sina bilder av dig.
- Svinga upp och igenom med samma hastighet, det hjälper dig att hålla balansen.

Jag fäste mig mest vid det där om en snygg bild för fotografen...

Det var då som jag lånade ut min gamla Jumbo-driver när Fredrik Lindgren hade slagit klart och beklagat sig lite över att inte kunde få till en slice. Han kunde hooka och slå draw, och i liten mån fade. Men slice fixade han inte.
Så jag erbjöd honom ett försök med min Jumbo. Den kunde fixa en slice. Det visste jag.
Han kastade ner en boll i gräset och klippte iväg en spikrak boll som lämnade rangen och träffade diket vid gamla Stockholmsvägen.

- Bra klubba, sa han...

Jag behöll den klubban i några år, men så småningom såg den så omodern ut med sitt låga klubbhuvud att jag skänkte bort den och köpte en större. Dessutom fungerade den inte lika bra när jag svingade den som när jag fick se den delta i uppvisningen på Arlanda Stad.

Men åter till Idrefjällens golfbana..


Nog ser det hoppfullt ut, men det börjar behövas lite väta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0