Vacklande golf idag i kanonväder!

Jag hade missat att det blivit shortsväder och hade både långbyxor och långkalsonger.
Svettigt värre kan jag lova.

Jag spelade med Jan och Ann.

Jan är överraskad över att ingen av oss behövde en "Mulligan" på hål 10.



Ann skickar iväg en bra boll från det nya röda teet på hål 16.

Vi spelade ingen seriös tävling. Vi spelade mest för att det är kul att umgås och kul med golf.
Jan vann och jag kom tvåa på samma poäng som Ann... men med lägre hcp.

Jag fick också några bilder från Ann som jag hittade först i morse.

Dels från prisutdelningen igår, men också från deras besök på golfbanan i Klövsjö tidigare i veckan.


Maj spelade bra i många hål, men jag spelade dåligt. Men alla fick pris.
Maj valde nya gardiner.


Jag valde ett par shorts som blir bra nästa sommar. Även om dom hade behövts idag.

Bilderna från Klövsjö handlade om en kul idé. En liten privat sponsorklubb i samverkan med klubbens ordinarie verksamhet.



Lägg märke till att man också har hålvärdar där uppe i Klövsjö/Vemdalen.
Något som jag föreslagit några gånger i Idre, men troligen inte till rätt personer eller på rätt sätt.


Namnskyltar på de privata sponsorerna i Klövsjö.

Sist men inte minst så är det i alla fall full fart med planeringen inför en bussresa till Trysil nu på lördag.

Alla är naturligtvis välkomna att delta i resan med buss från golfbanan i Idre på lördag.
Jag var i Trysil och spelade för några veckor sedan och banan är i toppskick.

Start från Idre golfbana ungefär vid åttatiden på lördag och efter golfspel och mat på en kul kinakrog i Trysil så återkommer vi till Idre golfbana i god tid för en mysig lördagskväll hemma.

Vi åker via Drevsjö och kan lätt plocka upp många trevliga norska golfare på vägen.

Just nu är vi cirka ett dussin anmälda. Anmäl er via kansliet eller till mig eller Agneta.

När det gäller kostnad för resan så får var och en betala sin rabatterade greenfee och sin mat.
Men transporten kan eventuellt bli helt kostnadsfri eftersom Banvärdarna inte gjorde sin årliga resa med gratis greenfee, gratis resa och gratis mat.

Och jag tror inte att Banvärdarna vill hålla på pengarna för egen del, utan skänker dom gärna till den här roliga resan. Och klubben har ju pengar reserverade i sin budget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0