Spelade med Anki och Gunnar idag

Det var en kul överraskning när Gunnar ringde och anmälde att dom var på plats igen för golf.
Jag skulle få spela min etthundrade runda för året i trevligt och inspirerande sällskap.

Och vi hade trevligt. Gunnar spelade stundtals ren uppvisningsgolf med sina härliga järnslag.

Före oss gick en annan treboll. Det var Agneta, Maj och Lars som gick före oss under de första nio hålen, och jag utmanade dom på en tävling mellan våra trebollar.


Lars laddar och får till ett klockrent utslag på hål 8


Maj och Agneta beundrar utslaget. Vi hade inga problem med kö på banan, och det var först nu som vi kom i hälarna på bollen framför oss.

Efter nio hål och Paus så pep Maj, Agneta och Lars förbi fyrbollen med bland andra Lennart och Mari, så jag fick aldrig veta vad dom hade för resultat i min påhittade Bästboll.

Vi fick i alla fall 46 poäng kan jag meddela. Och då har jag räknat bästa poäng av tre spelare utan någon reduktion av hcp...


Mina lagkamrater Anki och Gunnar på hål 14.

Men skämt åsido. Vi hade ju naturligtvis vår egen golftävling. Och den mest prestigefyllda var ju naturligtvis den mellan Gunnar och mig. Att herrar ska behöva tävla mot damer är ju inte riktigt rättvist. Men det är rackarns roligt.

Men idag hade Gunnar en bra dag. Normalbra kan man väl säga eftersom han gick på sitt hcp.
Anki och jag värmde bara upp inför morgondagen tyckte Anki. Jag tyckte att jag hade problem, men njöt av att se Gunnars härliga järnslag från tee.

På Knappgårdens hål såg det först ut att kunna bli vin för en Birdie eftersom Gunnar var över "Havet" på två slag. Jag satsade på en öl, efter att jag spelat fram till vattnet med en Lobbwedge och placerat fjärde slaget på green.

Men det blev varken vin eller öl.

Imorgon ska jag försöka slå fler bra golfslag än idag. Jag hade 6 hål med 3 poäng och 7 hål med 0 poäng... övriga var 2-poängare. Man borde ju kunna rädda åtminstone 1 poäng på alla hål...

Usel golf från min sida alltså.
Anki föreslog att jag skulle räkna morgondagens runda som nr 100, och jag tror banne mig att jag gör det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0