Och det var kul... eller moro...

Det gick som jag anade när bröderna Lie hade 44 poäng med två hål kvar att spela.

Dom vann hela tävlingen. 48 poäng!


Mats höll vinnartalet. Bra spelat! När den ene missade så grejade den andre resultat på hålet. Som det ska vara när man spelar Bästboll.

Innan vi gick ut på banan hann jag ta en bild på Marie i första startguppen.

Marie som var två meter kort för att vinna tjejernas Long Drive.


Trond hade spelat i första startgruppen, men hann in lagom för att berätta om lägesförbättring överallt utom i skogen...

Jag spelade i lag med Alf och vi startade på hål 3. Ett enkelt hål. Vi lyckades strecka hålet båda två.
Hur kul är det?

Vi spelade i samma boll som Yngve och Solveig.

Solen tittade fram ibland.

Och vi hade trevligt och pratade mycket om golfbanan i Gagnef och Kungsängen i Stockholm.
Jag kände mig ganska tråkig, eftersom jag inte hade så mycket att tillföra om vare sig banan i Gagnef eller Kungsängen.

Men senare fick jag lift med Kina upp till prisutdelningen på Idre Fjäll.

Inte för att hämta pris, men för att försöka ta några bilder..

Och jag knäppte mängder av bilder. Men de flesta blev ohanterligt suddiga.

Ett knippe bilder:












En kul tävling med många glada deltagare.

Och trots ovanligt tufsiga greener så lyckade många göra långt mer än 40 poäng i Bästbollen.

Så det är som jag sagt tidigare. Det är inte på green man vinner en tävling.
Man gör det på vägen dit.

Det kanske dyker upp fler bilder från kvällens prisutdelning så småningom.
Trond skötte den suveränt bra med hjälp av Kina och Påhl.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0