Nio hål med Eva och Alf idag

Vi spelade alla från röd tee, och det var kul för mig efter 99 rundor från gult.


Det är länge sedan jag spelade med Eva och Alf och dom var ett inspirerande sällskap.
Jag gjorde två Par, en Dubbel och resten Bogey. Det innebar att jag fick 19 poäng på de nio hålen.

Hade det varit från gul tee så had jag med glädje sänkt mitt hcp, men eftersom det var röd tee, så avstår jag en sänkning...

Jag får från röd tee 17 slag, vilket är det jag hade för några år sedan från gul tee, när jag hade ett hcp på 14 komma någonting.

När vi spelad klart och fikat och pratat om ditt och datt kom en annan Alf in efter en ensamrunda över nio hål.


Kul att se att Alf är på gång igen efter ett krånglande knä.
Och senare på eftermiddagen fick jag träffa hans två trevliga barnbarn och deras mamma.
Men då hade jag ingen kamera med mig. Men killen var en pigg lintott och lilltjejen en hungrig lintott (om jag inte fattat fel om minstingen).

Men efter golfen åkte jag först upp för att beskåda framskridandet av Jarles husbygge uppe på tomtområdet ovanför golfbanan.

Några bilder utan förklarande text...














Ett vackert och gediget hus som redan börjar se bättre ut än på Jarles tecknade broschyr...
Kul att se, och jag ska försöka följa bygget även om det ibland går så fort att jag inte riktigt hinner med att se framstegen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0