Kurvans och Syrrornas golftävling idag...

Starten blev uppskjuten 20 minuter på grund av en kall natt och en frostig morgon.


Men vi fick en underbar dag i sol och skön värme.

Och det var ju bra eftersom man annars hade frusit under all väntan... 6 timmar är för lång tid för en goldfrunda. Drygt en timme för lång tid.


Maj och Kerstin väntar.


Mer väntan... men vi hade ett härligt väder.


Inge fick ett knepigt läge på hål 18


Första föröket fick ut bollen i slagläge. Och då gick det bättre.


Väntan på de sista bollarna. Syrrorna väntar tillsammans med Håkan och Agneta.


Många andra väntar i solen. Jag tror att det var 60 deltagare...


Men snart är det nog tid för prisutdelning...


Ett välfyllt prisbord som räckte till alla deltagare.

Kurvan och Syrrorna sponsrade prisbordet med hjälp av sina leverantörer.
Startavgiften gick till kaffe eller läsk och korv i pausen och resten hamnade i klubbkassan.

Tronds dotter hade blivit av med två framtänder och var jättestolt.
Hon gjorde några snygga klättringar på ställningen för skoborstning. Tyvärr missade jag den viga uppklättringen och balansen på den smala järnbiten.

  
Men jag fick en bild när hon hoppade ner på ett elegant sätt.


Och så småningom blev det prisutdelning. Trond började med det han kallade "fjollpriset" eftersom det gällde närmast hål på hål 3 och var en gemensamt tävling mellan fjollor och fjantar...
Men vi som spelar golf ofta tar skämtet på rätt sätt. Kjell vann på 1,99 från hål.

Därefter var det dags för pris för längsta drive.


Kjells fru Lena vann damernas "Long Drive" men Trond vann herrarnas.

Och ett kul pris bland andra var Tronds hårstimulerande verktyg...

Han är för kul. Tronds långdrivepris skänkte han till Hasse... eller var det så att Hasse slog längst... minns inte.


Hur som helst blev Hasse och Lara glada.


Vinnare blev inte oväntat Gun och Kurt E.
Gun gjorde 10 poäng på två hål. Två Birdies värda 5 poäng var. Så kan det bli om man har förmåga att nå hålen på rätt antal slag trots högt handikapp.


Ann och Jan kom på tredje plats.


Ann och Trond-kram.


Jag spelade me Maj som hade en bra dag länge och spelade suveränt bra golf.
Tyvärr gjorde inte jag detsamma.

Men alla fick priser.


Jag valde ett par golfshorts inför nästa år och Maj som jag spelade med valde ett par gardinlängder.

Maj spelade kanonbra i början och jag spelade illa.

Men vi hade kul sällskap av Inge och Kerstin och ett underbart golfväder.
Men sex timmar? Nej tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0