Kul säsongsavslutning med Ann och Jan.

Jag var på banan i god tid och fick se några av Uddeholmarna slå ut på hål 10.


Dom hade startat redan vid åttatiden och spelade två rundor idag.

Efter lite frukost hos Bettan och en del sittande i hopsjunken ställning fick jag ett lätt hugg i ryggen.
Aj, ryggskott på gång...  jag vandrade i långsam takt tillbaka till bilen och åkte hem för att smeta Voltaren på ryggen. Trodde inte att jag skulle kunna spela någon golf, men det löste sig.

Och jag blev påmind om tre saker. Räta på ryggen, svanka och svinga lugnt. Och det hjälpte.

Nigel och jag spelade ett antal olika matcher mot Ann och Jan, men huvudmatchen var en Bästboll Match utan hcp.


Kul att se Alf i farten igen efter problem med ett knä. Alf sprang förbi oss på hål 2.


På hål 9 gjorde Ann en kam av krattan i fairwaybunkern. Nigel visar kammen och pekar mot Ann som gjorde det.

Det var ett lågt andraslag mot green som prickade krattan och delade den i två delar. En del med skaft och en del utan skaft...

Efter nio spelade hål var Ann och Jan ett hål upp i matchen efter att Jan spelat suveränt bra.
Trots att Nigel gjorde en övertygande Birdie på hål 6.

Inför hål 15 var vi lika.

Nigel svingar härligt och går igenom hela vägen eftersom han har en rackarns fart på klubbhuvudet.


Lite väntan på hål 16. Mina prisshorts från Kurvans tävling fick göra premiär idag.


Nigel svingar vackert på Knappgårdens hål.

Vi vann scratschmatchen med 3 upp och 1 kvar att spela efter ett vackert Par av Nigel på hål 17.

Efter golfen blev det en stunds mys och avskedsprat över en mellanöl.

Nigel beskrev ett antal läckra maträtter för oss, och Jan blev väldigt inspirerad och lyssnade noga.
Speciellt eftrsom Jan är väldigt intresserad av matlagning. Jag snappade också upp en hel del tips, även om jag på senare år blivit för lat för att laga lika läckra maträtter som jag experimenterade med för fyrtio år sedan - typ.

Medan vi satt och lyssnade på Nigels olika beskrivningar att fantastiska läckerheter och kärlek till kockyrket, så började Jenterna samlas för sin tisdagsgolf.


Jentsamling, men alla är ännu inte på plats.

Efter det matpratet och en härlig golfdag bjöd Ann och Jan mig på mat hos Ahmed.
Det var ju säsongsavslutning och jag hade vunnit vår egen speciella Ordovicium Eclectic.

Vi åt en härlig och snyggt upplagd Black & White hos Ahmed. 

Jättetack till Ann och Jan, och tack till Ahmed som verkligen hade lyckats, trots att alla förväntningar på läcker mat var uppskruvad i topp efter pratstunden med Nigel. Och givetvis jättetack till Nigel, men vi får kanske chansen att spela ytterligare några golfrundor i år.

När det gäller golfmatchen mot Ann och Jan så kan jag tillägga att den hade slutat oavgjord om vi spelat med hcp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0