Golf med Egon och Ella-Greta idag

Jag spelade min 99:de golfrunda för i år, men så många har inte Egon och Ella-Greta spelat...

Vi tog en paus för lunch efter de nio första hålen.


Egon och Ella-Greta väntar på maten medan jag fotograferar.


De trevliga herrarna från Uddeholms GK hade klarat av sin slutrunda och här är drygt hälften på plats för mat.

Jag missade att besöka deras avslutningskväll på Sporthotellet igår eftersom jag hade räknat fel på hur länge de skulle vara här. Men som jag förstått det så blev det mycket gitarr och roliga sånger...

När det gäller vårt golfspel så kan jag bara berätta att det inte är lätt att vara på topp varje dag.
Men Egon spelade stabilt och vann alla tre tävlingarna. Tre Birdies och bara en dubbelbogey (förutom att vi aldrig hittade hans boll på hål 8).

Mina meriter begränsade sig till en Birdie på hål 9 och ett Par på hål 12.

Egon hade en lång Birdieputt för en flaska vin från Knappgården på hål 16, men bollen skuttade lite hit och dit och blev lite kort och skev. Men det blev en öl för ett Par.

Egon hälsar och tackar Nigel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0