Dansbandsgolfnostalgi...

På lördag är det dags igen.

Jag roade mig med att se tillbaka i bloggen för att påminna mig om vilka jag spelade med, och vad som hände på kvällen vid prisutdelningen.


Min boll 2008. Jag tror att jag spelade i lag med den duktige mannen till höger...
Men jag hade ingen bra dag. Vi fick inte hämta något pris.


Men det fick Maggan och Carina! (ursäkta att jag kallade Carina för Christine i inlägget den gången. Jag ska rätta inlägget från 2008...)


Men hoppsan!  Jag fick också pris tack vare Maggan och Carina. Dom föreslog Trond att jag skulle få ett pris för att jag hade slitit mig igenom 105 rundor på banan.

Och några bilder från 2009...


Min boll 2009, och jag spelade i lag med Inges brorsdotter Ina.
Jag hade ingen bra dag och vi fick inget pris.


Här är däremot ett lag som fick pris...


... och en tjej som vann Längsta drive eller något liknande...


Alf och Inga-Lill var där och njöt av maten...

Och i år blir det en ny tävling och några är redan på plats...


Som det härliga tjejgänget Maggan, Carina, Eva och Anna-Lena.

Jag spelade en träningsrunda med min spelpartner Alf, och vi hade lite samtal om fokusering.
Vi samtalade bland annat om Alf´s ivriga och uppskattade letande efter medspelarnas bollar i myr och skog. Han är kvick i fötterna, och ingen hinner med när han sprintar upp och ner i skogen och oftast hittar bollarna till allas vår glädje. Men det kan gå ut över Alf´s egen fokusering och lugn ibland.

Innan vi skulle gå ut så fick jag en golfboll av Carina som passade perfekt efter Alf´s och mitt samtal om bolletning!



Perfekt! Den bollen sparar jag i min lilla samling av trevliga loggobollar.

Jag visade den för Alf och därefter gick vi ut och spelade nio hål tillsammans med Björn.

Alf ordnade omedelbart ett enkelt Par på hål 1. Mycket nära en Birdie...

Senare fick vi problem, och det var mest jag som tappade fokus några gånger.
Men Alf bidrog till 5 bästa resultat och jag med 3. Och vi missade att göra poäng på hål 2 trots att jag nog hade mitt bästa utslag för i år...

Några bilder från vår runda


Alf på hål 6. Bra drive.


Björn på hål 6.

Vi hade alla tre bra utslag och låg på linje, men jag låg i ruffen till höger.


Mina spelkamrater beundrar Björns klubba när vi väntar lite på hål 8.

Jag vill inte berätta hur det gick i Alf´s och min Bästboll, men Alf spelade bra.

Och när Alf som vanligt sprintade iväg och letade upp Björns boll i skogen på hål 9, så lovade han att bara göra så om mina bollar hamnade i skogen på tävlingen.  ;-)

Som om jag skulle spela ut golfbollar i skogen... fniss :-)


Kommentarer
Postat av: Ingrid S

Hej Uffe! För din kännedom Ina är inte Inges dotter..han är farbror till henne. Lycka till alla på lördag. IS

2010-09-16 @ 19:17:38
Postat av: Uffe

Tack Ingrid.

Nu har jag rättat inlägget...

2010-09-16 @ 19:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0