Besökte golfbanan utan att spela golf...

Oj vilka förbättringar som är på gång! Mest handlar det om trädfällning för att släppa fram solen och luften och stoppa träden från att suga en massa näring ur marken nära greener och teen.

Och den intensiva luftningen av greener och fairway gör höstgolfen mer spännande, men förhoppningsvis blir det kanonfint nästa sommar.

Jag åkte ut till banan för att ta lite bilder på avverkningen och få gott kaffe och hembakade bullar i Kinas kafé, och vila ryggen från golf.


Men det var nära att jag bestämde mig för att trots allt spela golf när Anita dök upp för att gå en runda. Men jag var klok nog att spara ryggen och träffade på henne igen under min fotograferingspromenad.


Vädret var härligt och solen värmde. Dunjackan fick hänga på golfvagnen.

Men jag var ju egentligen mest ute för att se resultatet av Egons trädfällning.


Vid green på hål 4 så öppnar det sig nya vyer.


Många tallar fick stupa. Men det känns rätt.


Hål 3 till vänster...


.. och bakom hål 3. Snyggt.


Och vid tee för hål 5 är det gallrat.


Och hål 8 har blivit av med en hel del onödigt besvärliga träd i gropen framför green.
Snyggt och mer sol till den annars leriga fairway vi haft för de som ville ta omvägen...


Och snön ligger kvar på Städjan i bakgrunden. Vy från green på hål 17.


Vid hål 9 har det gallrats ur en del, men där bör det nog fällas fler träd på kullen till höger (vänster i bild). Alternativet är att renovera hela hål 9 och kanske göra ett temporärt, eller helt nytt, hål 9 genom skogen upp mot övningsområdet.

Vi är ju många som lyckas ta den vägen från tee... ;-)


Vägen upp mot övningsområdet...


.. och vägen bakåt mot nuvarande röd tee på hål 9...

Inte vet jag, men visst vore det kul att renovera hål 9 och ordna ett tillfälligt hål 9, eller bygga om helt och permanent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0